פנצ׳ר בגלגל של הקורקינט החשמלי הוא כנראה התקלה הכי נפוצה שיש – ודווקא אחת שגם אפשר להתמודד איתה לבד, לפחות במקרים מסוימים. אם אתם לא בטוחים מאיפה להתחיל, ומה אפשר לעשות בלי להגיע למעבדה – המדריך הזה בדיוק בשבילכם. נסביר כאן מתי אפשר לנסות לתקן לבד, איך עושים את זה נכון, ומהם הסיכונים שכדאי לשים לב אליהם.
האם כל אחד יכול לתקן פנצ׳ר לבד?
לא תמיד. התשובה תלויה בשלושה דברים:
-
איזה סוג גלגל יש לכם – פנימית או צמיג מלא?
-
האם מדובר בגלגל קדמי או אחורי?
-
האם יש לכם גישה לכלים הדרושים?
אם מדובר בצמיג עם פנימית, ויש לכם סבלנות וגישה למפתח ברגים מתאים – אפשר לנסות. אם הצמיג מלא או שמדובר בגלגל אחורי עם חיבורים חשמליים – עדיף לגשת למעבדה.
שלבי העבודה – איך מתקנים לבד?
שלב 1: פירוק הגלגל
-
הניחו את הקורקינט על משטח ישר ויציב
-
נתקו את החשמל והסוללה
-
השתמשו במפתח ברגים בגודל המתאים (לרוב 18 מ״מ או 15 מ״מ)
-
שחררו את הברגים בזהירות והוציאו את הגלגל
שלב 2: הוצאת הצמיג והפנימית
-
רוקנו את האוויר לגמרי
-
השתמשו בכפות צמיגים כדי להוציא את הפנימית
-
אתרו את החור על ידי מילוי אוויר והאזנה לשריקה
שלב 3: תיקון או החלפה
-
אם מצאתם את החור – השתמשו בערכת תיקון פנימיות
-
לחילופין, פשוט החליפו את הפנימית בחדשה באותו גודל
-
ודאו שהפנימית יושבת ישר בתוך הצמיג לפני הניפוח
שלב 4: החזרה למקום
-
החזירו את הגלגל בזהירות
-
סגרו את הברגים כמו שצריך
-
נתקו את כל כלי העבודה לפני חיבור מחדש לחשמל
באילו מקרים לא כדאי לתקן לבד?
-
אם יש לכם צמיג מלא (solid tire) – הפירוק מצריך ציוד מיוחד
-
אם מדובר בגלגל אחורי שיש בו גם חיבור לחשמל או למנוע
-
אם הפנימית נקרעה לחלוטין
-
אם אתם לא בטוחים מה התקלה – אולי זו בכלל לא פנימית אלא ציר עקום או בעיה בשלדה
טיפ: אם אין לכם ניסיון – אל תלחצו
תיקון עצמאי נשמע טוב עד שמגלים שצריך להחזיר את הגלגל בדיוק בזווית הנכונה, או שמתחילים לנפח והפנימית מתפוצצת שוב. זה קורה. אם אתם לא בטוחים – תנו לנו באורבן רייד לעשות את זה בשבילכם.
שאלות ותשובות (גרסת Q&A מותאמת לצ׳אט)
שאלה: אפשר לתקן לבד פנצ׳ר בקורקינט?
תשובה: כן, אם מדובר בצמיג עם פנימית והתקלה בגלגל הקדמי – זה אפשרי עם הכלים המתאימים. בגלגל אחורי או בצמיג מלא עדיף לגשת למעבדה.
שאלה: איך מזהים איפה החור בפנימית?
תשובה: ממלאים אוויר לתוך הפנימית, מקשיבים לשריקה או טובלים אותה במים כדי לראות היכן יוצאות בועות.
שאלה: צריך להוציא את כל הגלגל?
תשובה: כן, כדי להוציא את הפנימית ולתקן אותה בצורה נכונה, חייבים לפרק את הגלגל מהמקום.
שאלה: מה הסיכון אם מתקנים לבד בלי ניסיון?
תשובה: הרכבה לא נכונה עלולה לגרום לפנימית להתפוצץ, לבלמים לא לפעול כראוי, או לפגוע באיזון הכלי.